Rockkonsert

• Foto: Birgitta Andersson

Rockkonsert på medlemsmöte hos SPF Seniorerna Sala den 9 januari Fyra musikanter med elgitarr och elbas rockade och sjöng med glädje och emfas. Några låtar var lugna, men dom flesta snabba, välkända för oss som växte upp långt före Abba. Stämningen var uppsluppen och varm hos publiken när Johnny och hans vänner avslutade musiken. Årets första möte inleddes med rockorkestern Johnny med vänner, som också spelar på rockkörens veckoträffar. Efter kaffet lämnade ordf. Inga-Lill Holm lite allmän information. Birgitta Andersson berättade om den Litauen-resa som kommer att äga rum iaugusti, och om två andra kortare utflyktsresor. Juris Martinsons talade om vårens många cirklar, där man kan hitta inspiration för både kropp och själ. Leif Lindstedt berättade om de datortekniska problem med hemsidan som nu hunnit bli ganska långvariga. Men det ska bli bättre under våren. Inga-Lill informerade avslutningsvis om nästa medlemsmöte den 30 januari, där f.d. kriminalkommissarie Staffan Dahlfjord ska berätta minnen.

Anita Hedberg