Musikalisk duo

• Colbjörn Lindberg och Carina Normansson Foto: Birgitta Andersson

Samspelt musikalisk duo på medlemsträff 13 mars hos SPF Seniorerna Sala
Ordf. Inga-Lill Holm presenterade det rutinerade musikerparet Carina Normansson
och Colbjörn Lindberg, som sen underhöll med ett blandat program på gitarr och fiol.Paret sjöng både var för sej och tillsammans visor av bl a Nils Ferlin och Ruben Nilsson. Därutöver spelades också lite folkmusik. Föreställningen innefattade deras trevliga samtal om texterna och musiken och några intressanta skrönor kom också med.
Som ett fint extranummer framfördes den ursprungligen värmländska sången omLilla vackra Anna.
Därefter informerade Sonja Olsson från föreningen "Oss vänner emellan" i Boxholm,
att hon tagit med sej ett urval handvävda textilier från Litauen som man kunde titta på och inhandla.

Efter kaffet påminde två medlemmar från SPF Stortärna, Astrid Johansson och Kristina Johansson, om två kommande endagsutflykter, där SPF Salas medlemmar välkomnas att delta. Det fanns fortfarande några platser kvar. En av resorna ska gå till Strängnäs och Mariefred och den andra till Stockholms yttersta skärgård och båda finns beskrivna i vårens programblad.
Birgitta Andersson meddelade att resan till Litauen i augusti nu är helt fullbokad.
Juris Martinsons berättade att han kommer att leda en kortare studiecirkel inför resan,med två möten senare under våren och en träff närmare avresan.
Det påmindes också om pubkvällen som äger rum den 19 april på Kaplanen. Många har anmält sej men det går fortfarande bra att ansluta.
Inga-Lill avslutade med att nämna nästa medlemsträff den 3 april, då Erik Dahlfjord, som är ambulanssjuksköterska, ska berätta om sitt arbete.

Anita Hedberg