Medlemsträff 22 jan

• Lage Holmström. Foto: Birgitta Andersson

Medlemsmöte hos SPF Seniorerna Sala den 22 januari där Lage Holmström sjöng och kåserade om Hasse och Tage

Lage Holmström från Örebro, som kallar sej hobbymusiker, berättade inkännande
historien om Tage Danielsson och Hasse Alfredsson och deras tid som underhållnings-profiler i Sverige under närmare 30 år. Han sjöng också flera av deras många låtar till eget ackompanjemang på medhavd ljudanläggning. Det blev också några härliga all-sånger av texter som delades ut till oss i publiken. Som det mesta i Hasseåtages stora produktion var texterna kluriga, komiska men samtidigt ordentligt tänkvärda.Hasseåtage var ju förutom att vara sångtextskrivare framstående som scenunderhållare,revymakare, skådespelare och filmskapare. När Tage gick bort år 1985 avregistrerades deras firma AB Svenska Ord.

Inga-Lill Holm tackade Lage för hans fina framförande och applåderna blev långafrån oss ganska många.
Efter kaffet informerade Juris Martinsons om en kommande operaföreställning iHeby Folkets Hus i februari, La Boheme, som han har förbokat ett antal biljetter till.
Birgitta Andersson berättade sen att det ännu finns några platser kvar till sommarens Bohuslänsresa strax efter midsommar.

Inga-Lill avslutade mötet med att före lotteridragningen tacka serveringsgruppen för kaffe med goda smörgåsar. Hon påminde om att årsmötet kommer att hållas måndag

den 12 februari.

Anita Hedberg