Lucia

• Sala Lucia. Foto: Helene Lindbäck
  • Astrid Söderbaum. Foto: Helene Lindbäck

Luciafirande på medlemsträff hos SPF Seniorerna Sala
Vi var ett hundratal pensionärer som hade samlats i Mikaelsgården denna måndag11 dec, när Salas Lucia med tärnor skred in, upplysta av levande ljus. Dom sjöngvackert och kraftfullt, ackompanjerade på gitarr av Eric Ahde.
Efter luciatågets glansfulla sorti blev det dags för Astrid Söderbaum att traditions-enligt framföra dikten Tomten. Hennes inkännande läsning var som alltid fin att lyssna på.
Efter allt detta serverades kaffe, men först av allt risgrynsgröt med skinksmörgås.Serveringsgruppen hade fått jobba hårt och tackades med applåder och julblommor.
Före det avslutande julklappslotteriet informerade ordf. Inga-Lill Holm om en
kommande teaterföreställning i Uppsala under vintern och om en västkust-resa i sommar. Hon berättade också att SPFs årsmöte kommer att hållas den 12 februari och att det under 2017 har kommit flera nya medlemmar än något tidigare år.

Alla önskades en God Jul och ett Gott Nytt År.

Anita Hedberg