2023-06-14 Styrelsemöte

Sammandrag av styrelsemötesprotokollet

Närvarande:   Tommy Stjernqvist, Britt-Marie  Nilsson, Christer Benteke,   Birgit Olsson, Lena Nilsson, Karl-Axel Holmkvist

Ordförande Tommy  hälsade alla välkomna och öppnade sammanträdet.

Föredragningslistan  godkändes.  Protokollet  från föregående styrelsemöte  2023-04-19 justerades och lades till handlingarna.

Inkomna skrivelser och rapporter kommenterades.

Information om erbjudande angående kommunens s.k. Hemtjänstindex.

På senaste Kretsrådsmötet den 12 maj beslöts att tillskriva  Skånedistriktet och våra kongressombud  angående förbundets förslag till den kommande kongressen om en höjning av medlemsavgiften. Man bör i stället verka för en betydligt lägre avgift eller helst ingen avgiftshöjning alls.

Inbjudan till Webbinarium om medlemsrekrytering lades till handlingarna.

Utfärd ”Uti det blå” den 25 maj samt grillaftonen den 7 juni i Önnestad genomfördes som planerat och rönte stor uppskattning bland volontärer och medlemmar.

Birgit redovisade den aktuella ekonomiska ställningen. Vi har fått 15.000 kronor av kommunen i föreningsbidrag vilket tacksamt noteras.

Medlemsantalet uppdaterat uppgår för närvarande  till 124 personer inklusive 5 hedersmedlemmar.

Kommande verksamhet:

31 augusti . Månadsmöte i Önnestad 14 maj kl 14. Musikunderhållning med Naumann & Knutsson.

20 augusti.  Medverkan under ”Hembygdsdagen i Önnestad”.

Utflykter och resor:

Fredriksdalsteaterns sommarföreställning  den 5 juli med Eva Rydberg. Fulltecknad buss med Kagan.

Uppdrogs åt Britt-Marie att i kontakt med kommunens programplanerare säkerställa att våra mötesprogram sista torsdagen i månaden även fortsättningsvis kan äga rum utan risk för kollision med kommunala mötesplatsaktiviteter.

Då intresset från medlemmarna allt mer synes ha minskat beslutas att i stället får var och en individuellt ansluta till kommunens årliga gökotta på Ekenabben med Stadsmusikkåren.

Nästa sammanträde blir den 23 augusti  kl 13.

Ordföranden tackade Lena för dagens värdskap och för det stundande kaffet samt avslutade sammanträdet.