2022-02-24 Årsmöte

Årsmöte, parentation och hjärngympa....

Årets första medlemsträff ägde rum torsdagen den 24 februari i en atmosfär utan några covidrestriktioner.
Ett knappt 40-tal medlemmar hade samlats i  Färlövs församlingshem där ordföranden Tommy Stjernqvist som första punkt på dagordningen höll i en stämningsfylld parentation över under föregående år bortgångna medlemmar.
Fyra ljus tändes till minne av var och en varpå minnesstunden avslutades med en tyst minut och diktläsning av Lena samt ”Amazing Grace” på piano framfört av Christer.

Tommy hälsade sedan alla välkomna och förklarade årsmötet öppnat, varefter han överlämnade klubban till Bertil Nilsson som valdes till mötesordförande.
Under hans ledning avhandlades i snabbt takt punkterna på dagordningen varvid styrelsen beviljades ansvarsfrihet och Tommy Stjernqvist med acklamation omvaldes till ordförande för föreningen.
Övriga i styrelsen fick också förnyat förtroende.
Till ny ledamot i styrelsen på vakant plats invaldes
Karl-Axel Holmkvist.
Den ekonomiska ställningen konstaterades vara oförändrat god och årsavgiften för 2023 fastställdes oförändrad med 275 kronor. Revisorer, ombud och suppleanter omvaldes medan valberedningen hade en avsägelse.
Bertil Nilsson framförde föreningens tack och stora uppskattning för nerlagt styrelsearbete och förklarade förhandlingarna formellt avslutade.
Tommy tackade å sin sida för förnyat förtroende som föreningens ordförande och riktade ett särskilt tack till Bertil Nilsson för dagens ordförandeskap under förhandlingarna.

Efter årsmötet vankades det gott kaffe med hembakade fastlagsbullar serverat av dagens kaffebrigad Ulla-Britt, Mona och Karl-Axel, varpå det strax var dags för frågesportstävling, som vanligt ledd av paret Karl-Erik och Siv och med digitalt stöd av Britt-Marie.

Kluriga frågor ledde till glad och gemytlig stämning i de olika lagen, inte minst när de rätta svaren presenterades.
Sedan följde dragning av lotterierna samt föreningsinformation om kommande aktiviteter.
Dagens sammankomst avrundades med att Tommy tackade kaffebrigaden och alla medverkande för deras insatser och hälsade välkomna till nästa månadsträff i Önnestad den 31 mars. Slutpunkt sattes med några tänkvärda limerickar.

Text: Christer Benteke
Bild: Britt-Marie Nilsson