2021-11-16 Styrelsemöte

Sammandrag av styrelsemötesprotokollet

Närvarande:   Tommy  Stjernqvist, Britt-Marie  Nilsson, Christer Benteke,  Kerstin Bladh,   Birgit Olsson, Lena Nilsson
Ordförande  hälsade styrelsen välkomna  till mötet och förklarade detsamma öppnat.

Föredragningslistan  godkändes.  Protokollet  från föregående styrelsemöte  2021-10-19 justerades och lades till handlingarna.

Inkomna skrivelser och rapporter inklusive SPF Seniorernas folkhälsovecka kommenterades.

Ordförande meddelade att ”avvecklingsgruppens” rekommenderade möte  med  det nya kretsrådet till november månad  måst  flyttas fram, sannolikt till nästa år.

Birgit rapporterade att den ekonomiska ställningen är i stort sett oförändrad från förra gången.

Medlemsantalet uppgår nu till 121 personer.
Parentation  kommer att äga rum på januarimötet 2022 för de avlidna år 2020-2021.

Kommande verksamhet:

Den 25 november blir det traditionell adventsandakt i Färlövs kyrka med Erland Stiber som även medverkar med ett föredrag  om och på lokala dialekter under efterföljande träff i församlingshemmet. Tommy kontaktar musikskolan för deras eventuella medverkan i kyrkan.

Den 3 december på eftermiddagen anordnas årets julbord på Åhusgården efter uppehållet på grund av coronan. Ett 30-tal medlemmar har föranmält sig.

Den 9 december blir det Luciafirande i Önnestads församlingshem.  På programmet  står samkväm med musikunderhållning med Monica och Anita från ”Linderödsflickorna.

Programmet för 2022 är nu tryckfärdigt.  Britt-Marie presenterade ett färdigställt  programblad med föreningsinformation och program för  distribution till medlemmarna runt årsskiftet.
Utskicken görs digitalt i största möjliga utsträckning för att hålla nere portokostnader.

Samdistribution sker med kommande utskick av kallelse till nästa års årsmöte tillsammans med  årets verksamhetsberättelse, enligt stadgarna senast 6 veckor före årsmötet den 24 februari 2022.

Tänkbara möjliga resor och/eller utflyktsmål inklusive intressanta studiebesök under nästa år är fortfarande på diskussionsstadiet och beroende av den fortsatta utvecklingen på pandemiområdet.

Nästa styrelsemöte bestämdes till den 11 januari 2022
Tommy avslutade sammanträdet och tackade Lena för dagens värdskap och för det väntande eftermiddagskaffet.