2023-02-14 Styrelsemöte

Sammandrag av styrelsemötesprotokollet

Närvarande:   Tommy Stjernqvist, Britt-Marie  Nilsson, Christer Benteke,   Birgit Olsson, Lena Nilsson, Karl-Axel Holmkvist

Tommy  hälsade alla välkomna och öppnade sammanträdet.

Föredragningslistan  godkändes.  Protokollet från föregående styrelsemöte  2023-01-10  justerades och lades därefter till handlingarna.

Inkomna skrivelser och rapporter kommenterades.

Diverse inbjudningar/information mm.  rörande ”ekonomi på äldre dar”, konferens för studieombud etc., webbinarium om webbdesign, digitalisering mm. lades utan åtgärd till handlingarna.

Birgit redovisade den aktuella ekonomiska ställningen och meddelade att förra årets bokföring nu är reviderad och godkänd.

Medlemsantalet uppgår för närvarande  till 127 personer inklusive 5 hedersmedlemmar.

Det meddelades att Araslövs församling nu  infört en avgift av 200 kronor för hyra av församlingssalen. Dock utgår ingen hyra om även icke föreningsmedlemmar kan närvara under våra sammankomster.

Styrelsen beslöt att erbjudandet ska presenteras för våra medlemmar på kommande årsmöte under punkten ”övriga frågor”.

Kommande verksamhet:

23 februari: Årsmöte i Färlövs församlingshem. Frågesport med Siv och Karl-Erik.

30 mars: Månadsmöte i Önnestad.  Kåseri av Görgen Svensson på temat ”Husförhör”.

Utflykter och resor:  Totalt 50 platser har reserverats för vår räkning till Fredriksdalsteaterns sommarföreställning  den 5 juli med Eva Rydberg. Priset för entrébiljett, resa med Kagans Buss inkluderande  bussfika blir 775 kronor/person. Anmälning via teckningslista sker på årsmötet.

Några övriga aktiviteter för 2023 är inte planerade.

Under punkten övrigt erbjöd sig Britt-Marie att fortsatt ta ansvar för vår hemsida.

Vid mötet med nya Kretsrådet den 31 mars deltar Tommy och Britt-Marie. På mötet bör frågan om behov av utbildning inom ”Ålderism” framföras som prioriterat önskemål. Vi avstår från att lämna förslag till fyllnadsval till nominering av ledamot i KPR.

Kontakt ska tas med förre ordföranden Nils-Lennart Persson och Olof Westerdahl för att undersöka placeringen och omfattningen av föreningens arkivmaterial.  Eventuellt måste  handlingarna  överflyttas till annan lokalisering.

Britt-Marie och Tommy tecknar ner frågor och förskotterar till mötet.

Nästa sammanträde blir onsdag  den 22 mars klockan 13.00.

Ordföranden tackade Britt-Marie för värdskapet och förklarade mötet avslutat.