Anmälnings- och betalningsregler

Viktig information ang. anmälan, betalning och återbud.

Anmälan till utflykter, studiebesök m.m.

Bokning av våra resor sker hos bokningsansvarig eller via föreningens e-postadress:  araslov@spfseniorerna.se .

Bokningsansvarig, sista bokningsdag samt sista betalningsdag anges i anslutning till resans beskrivning.
OBS! Anmälan är bindande efter sista anmälningsdagen!

Betalning skall till fullo vara bokförd på föreningens bankgiro 355-3708 eller Swish 123 069 05 37 senast på angiven sista betalningsdag.
Ange namn på samtliga personer och vad betalningen avser.
OBS! Anmälan gäller inte förrän deltagaravgiften är betald.

Väntelista! Ifall du inte får plats, anmäl dig till väntelistan!

Vid eventuell avbeställning tidigare än sista bokningsdagen återbetalas hela det eventuellt erlagda beloppet.

Återbud efter sista anmälningsdagen ger oss ekonomisk förlust om inte ersättare kan ordnas. Resenär får överlåta sin bokade plats till någon annan medlem i SPF Seniorerna.
Överlåtelsen skall godkännas av resans bokningsansvarige.

Ingenting återbetalas av det erlagda beloppet utan läkarintyg efter sista anmälningsdagen. Även om läkarintyg finns så kan inte föreningen ta den kostnaden om biljetterna är betalda till arrangören. Det får den sjuke ta med sin hemförsäkring.

Föreningen reserverar sig för eventuella prisjusteringar utanför föreningens kontroll.

Om en resa blir inställd på grund av för få anmälningar eller någon annan oförutsedd händelse, underrättas resenärerna genom föreningens försorg. Eventuellt inbetalda avgifter återbetalas då.

Resebeskrivning av resorna med detaljbestämmelser redovisas på hemsidan www.spfseniorerna.se/araslov  under fliken "Aktiviteter" samt ”Resor/utflykter”.