2023-01-10 Styrelsemöte

Sammandrag av styrelsemötesprotokollet

Närvarande:   Tommy Stjernqvist, Britt-Marie  Nilsson, Christer Benteke,   Birgit Olsson, Lena Nilsson, Karl-Axel Holmkvist, Kerstin Bladh

Tommy  hälsade alla välkomna till årets första styrelsemöte och förklarade sammanträdet öppnat.

Föredragningslistan  godkändes.  Protokollet från föregående styrelsemöte  2022-11-15 justerades och lades därefter till handlingarna.

Inkomna skrivelser och rapporter kommenterades

Britt-Marie föreslog bokning av platsbiljetter till Fredriksdalsteaterns sommarföreställning i början av juli med möjlighet till avbokning av icke utnyttjade platser.

Ansökan om medel från Postkodsstiftelsen inom ramen för ”Grannskapsinitiativet”  bör göras längre fram under våren.

Britt-Marie och Tommy  har kontaktat  Lago Wikingsson angående etableringen av det nya Kretsrådets hemsida.

informerades från senast KPR-möte och även ABK:s Seniorråd.

Vuxenskolan hade inbjudit till inspirationsträff den 28 november. Lena rapporterade från mötet. Vi ligger lågt tills vidare enligt tidigare beslut.

Bemanningen i kaffebrigaderna behöver ses över i samband med behov av nyrekrytering.

Birgit redovisade den aktuella resultat- och balansrapporten per årsskiftet. Föreningens ekonomiska ställning  är fortsatt i balans.

Medlemsantalet vid årsskiftet uppgår för närvarande  till 129 personer varav 5 är hedersmedlemmar, nämligen : Ethel Larsson, Nils Beckenius, Nils-Lennart Persson, Karl-Erik Jönsson och Gunni Nilsson.

Kommande verksamhet:

26  januari: Månadsträff  med parentation för under året avlidna medlemmar i Önnestads församlingshem. Pianomusik med Christer samt bildspel från våra aktiviteter med Britt-Marie.

23 februari: Årsmöte i Färlövs församlingshem. Frågesport med Siv och Karl-Erik.

Utflykter och resor:

Eventuellt kan det bli aktuellt med bussresa till Fredriksdalsteatern  och Eva Rydbergs avskedsföreställning därstädes till sommaren.

Lämpligt utflyktsmål för en traditionell  ”Ut i det blå-resa”  med de frivilliga volontärerna ska undersökas. Några andra aktiviteter för 2023  är inte planerade i nuläget.

Nästa styrelsesammanträde blir tisdag den 14 februari.

Ordföranden tackade Christer för dagens värdskap och det väntande eftermiddagskaffet samt förklarade sammanträdet avslutat.