2022-03-22 Styrelsemöte

Sammandrag av styrelsemötesprotokollet

Närvarande:   Tommy  Stjernqvist, Britt-Marie  Nilsson, Christer Benteke,  Kerstin Bladh,   Birgit Olsson, Lena Nilsson, Karl-Axel Holmkvist.

Tommy  hälsade de närvarande välkomna   och  förklarade sammanträdet  öppnat.
Han riktade ett särskilt välkommen till den nye ledamoten Karl-Axel Holmkvist  som går in på den vakanta platsen och därmed gör styrelsen fulltalig.
                                                                                                                                                                                          Föredragningslistan  godkändes.
Protokollet  från föregående styrelsemöte  2022-02-17 justerades och lades till handlingarna.                                                                                                                                                                                                     Inkomna skrivelser och rapporter kommenterades.

Webbinarium på temat ”rekryteringstips” fortsätter med del 3 den 7 april. Britt-Marie deltar.

Vår avanmälan till Distriktsstämman i Malmö den 7 april har besvarats av Morten Kehler på distriktskansliet,  med förhoppning att vi kan vara med nästa gång på ort och ställe som vi kan acceptera.

Vid informationsmötet den 18 februari i Wä /Skepparslöv till vilket kretsens olika föreningar m.fl injudits, deltog  från vår sida Britt-Marie och Tommy.  Styrelsen informerades om vad som förekommit.

Diskuterades några inkomna förslag till nominering av ordinarie representanter till KPR för valperioden 2022-2026.
Konstaterades att underlaget är mycket ofullständigt och att kallelse till årsmöte med det nya kretsrådet den 1 april ännu ej kommit.
Vi har tidigare anmält att vi avstår från egna nomineringsförslag.

Enkät från förbundet rörande organisationen och ändamålsenlig  indelning av distrikten m.m.  har besvarats digitalt av Tommy och Britt- Marie.                                                                                                                                                                         Birgit rapporterade att den ekonomiska ställningen är i balans.                                                                                                                                                                      Medlemsantalet uppgår för närvarande  till 119  personer varav 5 är hedersmedlemmar.                                                                                                                                                                                Kommande verksamhet:
Den 31 mars:   Månadsmöte i Önnestads församlingshem.
Lars-Göran på saxofon och Inge på gitarr spelar och underhåller.

Den 28 april: Månadsmöte i Färlövs församlingshem.
Görgen Svensson berättar om Kristianstad som järnvägsknutpunkt och Immelns båtttrafik ur historiskt perspektiv.
                                                                                                                                                                                     Britt-Marie rapporterade att buss för 50 personer har preliminärbokats för resa till Fredriksdalsteatern den 6 juli med Eva Rydberg och ”Pang i bygget”.

Diskuterades några alternativa datum och utflyktsmål på temat ”Utflykt i det blå” som tack för volontärernas insatser.
Planeringen fortsätter.                                                                                                                                                                                        Vuxenskolan har ny verksamhetsutvecklare, Ulrika Olsson.
Hon erbjuder sig komma ut till  SPF-föreningarna för att informera och utveckla ett samarbete. Lena har haft kontakt och är positiv.
                                                                                                                                                                           Nästa styrelsemöte bestämdes till den 20 april.

Ordföranden  tackade Birgit för dagens värdskap och för det stundande eftermiddagskaffet varefter  sammanträdet förklarades avslutat