Luciafirande i Önnestad

Luciafirandet den 15 december gick av stapeln  i församlingshemmet i Önnestad. I stället för en traditionell ceremoni med Lucia och stjärngossar bjöds ett 30-tal medlemmar på ett körframträdande av ett 15-tal sångare under ledning av organisten och församlingens nya musikpedagog Karla Johnsson. Hennes musiksällskap sjöng under en timmas tid några av de välkända melodier som förknippas med Lucia och julfirande.  Ordföranden Tommy tackade för den välklingande körsången och avrundade med en kort historisk betraktelse på Luciatemat, varpå det var dags med lussekaffet förtjänstfullt serverat av dagens kaffebrigad bestående av Hans-Åke, Ingegerd och Anna-Lena.  Efter lottdragning och social samvaro påminde Tommy om nästa medlemsmöte den 26 januari 2023 i Önnestad med parentation. En tillönskan om en God Jul och ett Gott Nytt År till alla fick avsluta dagens möte.

Text: Christer Benteke