2022-09-07 Styrelsemöte

Sammandrag av styrelsemötesprotokollet

Närvarande:   Tommy  Stjernqvist, Britt-Marie  Nilsson, Christer Benteke,   Birgit Olsson, Lena Nilsson, Karl-Axel Holmkvist

Tommy  hälsade alla välkomna till styrelsemötet och förklarade sammanträdet öppnat.                                                                                                               Föredragningslistan  godkändes.  Protokollet  från föregående styrelsemöte  2022-08-16 justerades och lades till handlingarna.

Inkomna skrivelser och rapporter kommenterades:

Britt-Marie anmälde korrigerad version av ”Anmälnings- och betalningsregler” rörande föreningens utflykter, studiebesök m.m.

Dagordningen till möte med nya Kretsrådet den 14 oktober kommenterades. Britt-Marie och Tommy medverkar med rapporter om ny hemsida/adress resp avveckling av gamla kretsen

Britt-Marie anmäls till webbinariet ”Rekryteringstips” den 14 september angående att söka medel från Postkodsstiftelsen och statsbidrag från Socialstyrelsen rörande ofrivillig ensamhet bland äldre.                                                                                                                                                                      Birgit rapporterade att den ekonomiska ställningen är i balans. Vidare rapporterade hon att ansökan skickats till Sparbanken om medel för inköp av hjärtstartare till Färlöv och Önnestad.

Medlemsantalet uppgår för närvarande  till 117 personer varav 5 är hedersmedlemmar.
Ytterligare 4 presumtiva medlemmar är på väg in i föreningen vilket är ett glädjande resultat av våra rekryteringsansträngningar på hembygdsdagen den 21 augusti i Önnestad.                                                                                                                                                                               Kommande verksamhet:
Kaffebrigaderna aktiveras och organisationen ses över inför hösten.

Den 29 september: Månadsmöte i Färlövs församlingshem.  Den pensionerade polisen Pecke Abrahamsson berättar om ”Bedrägerier mot äldre”.

Den 27 oktober:  Månadsmöte i Önnestad. Musikunderhållning ”Skåne runt på 80 toner” med Mats Larsson och Mia Kinell.

Luciafirande: Planering pågår. Samma sak gäller för ett eventuellt julbord förslagsvis den 6 december

Utflykter och resor:
Anmälan pågår t.o.m. nästa månadsmöte till studiebesök på Hjälpmedelsteknik samt lunch på Harastorps Gästis den onsdag den 12 oktober.

Damshoppen i Karpalund inbjuder till ”Tjejträff” den 22 oktober.

Planering för program 2023 pågår.

Nästa styrelsemöte bestämdes till den 11 oktober.
Ordföranden tackade Lena för dagens värdskap och för det stundande eftermiddagskaffet varefter  sammanträdet förklarades avslutat.