2022-06-08 Grillafton

Korvgrillning i Önnestad

Onsdagen den 8 juni var det avslutning på vårprogrammet med en uppskattad och välbesökt grillafton i Önnestad.
I försommarkvällningen och i ett passande vackert väder samlades medlemmarna på gräsmattan vid församlingshemmets grillplats, där Åke, Göran och Eilert redan stod förberedda vid grillen.
Efter ett kort välkomnande av ordförande Tommy växte kön snabbt framför de frestande grillkorvarna som fick en strykande åtgång.
Efter en stunds samvaro och gemyt var alla sugna på Lenas kluriga frågor under den följande tipspromenaden och sedan var det dags för eftermiddagskaffe med en god kaka.

Britt-Marie berättade att bussresan till Fredriksdalsteatern den 6 juli genomförs som planerat med 34 deltagare.
Vi kommer även att delta vid Hembygdsdagen i Önnestad den 21 augusti dit alla är välkomna.
Avslutningsvis tackade ordförande de tre grillmästarna för deras uppskattade insatser kring glödbädden och riktade också ett varmt tack till Lena, Britt-Marie och Birgit som hållit ihop arrangemanget. Han hälsade också alla välkomna till höstens första medlemsträff i Önnestad den 25 augusti och önskade en varm och skön sommar!

Text: Christer Benteke
                      Bild: Britt-Marie Nilsson