2022-03-31 Månadsträff

MÅNADSTRÄFF DEN 31 MARS I ÖNNESTAD

I den försiktigt värmande vårsolens glans strålade torsdagen den 31 mars ett knappt 40-tal medlemmar samman  i Önnestads församlingshem.
I vanlig ordning hälsade ordföranden Tommy Stjernqvist alla välkomna inklusive två nytillkomna medlemmar till årets andra träff.
På programmet stod -  förutom sedvanliga föreningsangelägenheter -  även en sång- och musikunderhållning med två glada spelemän med bakgrund i dansbandsvärlden.  Lars-Göran på saxofon och Inge på gitarr bjöd under den följande timmen på en repertoar med gladjazz och lätt igenkännliga låtar som väckte mångas minnen från gamla dar till liv.
Framträdandet avtackades med varma applåder och var sin liten gåva överräckt av ordföranden.

Efter ett gott eftermiddagskaffe med tillhörande kakor serverat av dagens kaffebrigad bestående av Anna-Lena och Bitte, för dagen förstärkt med Christer, informerade Britt-Marie om den planerade bussresan till Fredriksdalsteatern den 6 juli. 50 platser är förhandsbokade och det är nu dags att anmäla sitt deltagande på utlagda anmälningslistor, eller direkt till Britt-Marie och absolut senast på nästa månadsträff.
Först till kvarn gäller.
Sedan följde dragning av lotterierna samt ytterligare föreningsinformation.
På nästa sammanträde med Kretsrådet kommer val till KPR att äga rum.
Månadsträffen avslutades med att Tommy tackade kaffebrigaden och övriga medverkande för deras insatser och hälsade alla välkomna till nästa månadsträff i Färlöv den 28 april.
Till sist bjöd han på några tänkvärda limerickar.

Text: Christer Benteke
                                     Bild: Britt-Marie Nilsson