2021-09-22 Styrelsemöte

Sammandrag av styrelsemötesprotokollet

Närvarande:   Tommy  Stjernqvist, Britt-Marie  Nilsson, Christer Benteke,  Kerstin Bladh,   Birgit Olsson

Ordförande  hälsade alla  välkomna  och  förklarade mötet öppnat. Lena Nilsson och valberedningens ordförande Irja Friberg hade anmält förhinder till dagens sammanträde.
Föredragningslistan  godkändes.  Protokollet  från förra styrelsemötet  2021-08-17 korrigerades och kommer att justeras vid nästa styrelsemöte.
Några  inkomna skrivelser och rapporter, bl a protokoll från KPR den 27 augusti samt diverse underhållnings- och reklamerbjudande  lades efter diskussion till handlingarna.

Lunds universitet informerar om ett medborgarforskningsprojekt under september/oktober om tillgängligheten i det svenska bostadsbeståndet som stöds av SPF.

Främst riktar man sig till seniorer och undersöker förekomsten av miljöhinder i vanliga bostäder.  Britt-Marie lägger ut info på vår hemsida samt kommer att presentera projektet på nästa medlemsmöte.

Till distriktets föreningskonferens den 8 oktober i Eslöv anmäles Tommy, Britt-Marie och Christer genom sekreterarens försorg.

Birgit rapporterade att föreningens ekonomi är i stort sett oförändrad med aktuella tillgångar.
Medlemsantalet uppgår nu till 125 personer. 5 har inte betalat sin medlemsavgift, Birgit kollar.

Den 30 september hålls årsmöte i Färlövs församlingshem med efterföljande underhållning med visgruppen ”Fyra Skägg”. Lena håller i kontakterna.

Den 28 oktober underhåller Per Erik Tell på temat ”På luffen genom Europa”.

Praktiska detaljer kring programmet och tekniska hjälpmedel under årsmötesförhandlingarna diskuterades.

Meddelades att SPF-distriktet tryckt upp ny gratis informationsbroschyr. Vi kollar på kommande årsmötet den 8 oktober. Eventuellt beställer vi hem  (mot fraktkostnad) för att ha som PRbroschyr.

Det framtagna preliminära  förslag till ”VERKSAMHETSPLAN FÖR 2022” med aktiviteter för de olika månadsträffarna  gicks igenom och vissa korrigeringar gjordes i samband med uppdatering.
 Nästa sammanträde bestämdes till den 19 oktober.
Tommy avslutade  förhandlingarna  och tackade alla för deltagande under mötet och tackade särskilt Kerstin för dagens värdskap med väntande eftermiddagskaffe.