2023-01-26 Månadsträff

MÅNADSTRÄFF DEN 26 JANUARI 2023 I ÖNNESTAD

Det nya årets första medlemsmöte gick av stapeln den 26 januari i Önnestads  församlingshem. Med en för dagen decimerad styrelse föll ansvaret för välkomsthälsning och program på Lena, Birgit och Christer. Parentation med ljuständning och en tyst minut för fyra under det gångna året avlidna medlemmar inledde tillsammans med flankerande pianomusik.   Christer bjöd sedan på ett potpurri med Evert Taube-melodier fram till nästa programpunkt bestående av ett bildspel från olika arrangemang sammanställt av Britt-Marie, ett mycket uppskattat inslag med många igenkännande leenden.  Efter det välsmakande eftermiddagskaffet med goda kakor därtill serverat av kaffebrigadens Ingegärd, Hans-Åke,  Anna-Lena och Gratia avslutades dagen med sedvanlig dragning av de sålda  lotterna. Lena informerade att man lyckats förhandsboka 50 biljetter på bra platser till Fredriksdalsteatern den 5 juli med Eva Rydberg och att anmälningslistor kommer att läggas ut på årsmötet den 23 februari dit alla hälsades välkomna. Till sist citerade Christer en limerick med hälsning från ordförande Tommy: ”Det var en ung kille från Götet, som var så enormt bakom flötet, att när tjejen hans sa: byta ringar vi ska” då skifta han däcken, det nötet!

---------------------------------------------------

Text: Christer Benteke