2023-02-23 Extra styrelsemöte

Sammandrag av styrelsemötesprotokollet

Närvarande: Tommy Stjernqvist, Britt-Marie  Nilsson, Christer Benteke,  Birgit Olsson, Lena Nilsson, Karl-Axel Holmkvist

Tommy  förklarade det extra ordinarie sammanträdet öppnat.   Till sekreterare valdes Christer Benteke.

Vid sammanträdet förelåg en av ordföranden uppgjord föredragningslistan vilken godkändes.

Ordföranden kommenterade det tidigare under dagen genomförda årsmötet och konstaterade att styrelsen även denna gång beviljats ansvarsfrihet och att budget och verksamhetsplan  för 2023 godkändes.

Styrelsen konstituerade sig med hänvisning till vid årsmötet fattade beslut sålunda:

Ordförande:                       Tommy Stjernqvist

Vice ordförande:              Britt-Marie Nilsson

Sekreterare:                      Christer Benteke

Kassör:                 Birgit Olsson

Övriga ledamöter:           Lena Nilsson, Karl-Axel Holmkvist, vakans

Föreningens adress (ordf):

SPF Seniorerna Araslöv

Hästhagsvägen 7, 291 75 FÄRLÖV.

E-postadress:                    araslov@spfseniorerna.se

Föreningens namn:         SPF Seniorerna Araslöv

Föreningsnummer:         0736   (Vi tillhör SPF Kristianstadskretsen distrikt 12)

Organisationsnummer: 802496-4036

Föreningens bankgiro:             355 – 3708

Som firmatecknare med rätt att öppna och disponera föreningens bankkonto var för sig valdes

Birgit Olsson

Tommy Stjernqvist.

Bestämdes att till distriktsstämman den 13 april i Eslöv anmäla Tommy, Britt-Marie och Christer.

Nästa ordinarie sammanträde med styrelsen blir den 22 mars 2023.

Då intet övrigt förelåg förklarade ordföranden det konstituerande sammanträdet avslutat.