2023-12-14 Luciafirande

Luciafirande och årsavslutning i Önnestad den 14 december 2023

Med glitter på kaffeborden och glitter i håret på medlemmarna i Gärdskans Sånggrupp från Åhus anslogs strax en välkomnande julstämning bland SPF-arna i  Önnestads församlingshem torsdagen den 14 december. Efter att ha hälsats välkomna av ordförande Tommy bjöd de 13 skönsjungande körmedlemmarna på en välklingande kavalkad av jullåtar, som dagen till ära inleddes med Luciasången och efterföljdes av båda kända och mindre kända sånger, alla med anknytning till de stundande högtiderna. Efter avbrott för kaffe med lussekakor förtjänstfullt serverat av Ingegerd, Hans-Åke och Gratia fortsatte underhållningen ännu en tid innan det var dags för avtackning och varma  ”välkommen åter ”–applåder. Dagen avslutades med sedvanlig lottdragning och  information bland annat om nästa sommars Eva-Rydbergföreställning på Sundspärlans friluftsteater  i Helsingborg den 14 juli kl 16. Anmälningslista kommer!  Tommy påminde om att månadsmötena från nästa år äger rum på tisdagar och nästa gång blir den 30 januari i Önnestad. Till slut riktade ordförande ett varmt tack till alla för det gångna året och önskade en God Jul och ett Gott Nytt medlemsår!

Text : Christer Benteke