2022-08-25 Månadsträff

HÖSTUPPTAKT 2022

Torsdagen den 25 augusti i sensommarsolens sken samlades ett 40-tal medlemmar i Önnestads församlingshem till höstprogrammets första månadsmöte.
Britt-Marie hälsade alla välkomna och kunde även presentera 3 nya medlemmar innebärande att vi nu samlar 116 personer i föreningen.

Därefter fortsatte programmet med dagens underhållare, Lars Lindström från Brösarp, som med sitt enmansband under den följande timman bjöd på lite mysigt småprat varvat med sång och svängig musik med hög igenkänningsfaktor.
En blandning av dansbandslåtar, 50-60tals-låtar och några skånska låtar på äkta Österlen-mål satte ytterligare färg på föreställningen , som livligt uppskattades av publiken.

Efter musiken var det dags för eftermiddagskaffet för dagen serverat av kaffebrigaden bestående av Ingegerd och Hans-Åke samt Anna-Lena.
Britt-Marie informerade om några olika arrangemang under hösten som vänder sig till seniorer.
Lördagen den 22 oktober klockan 13.30 blir det mannekäng-uppvisning på Damshopen i Karpalund.
Anmälningslistor till ett studiebesök den 12 oktober på KeepOn Hjälpmedelsteknik samt gemensam lunch med äkta skånsk äggakaga på  Harastorps Gästis delades ut.

Eftermiddagen avslutades i vanlig ordning med dragning på lotteriet.
Britt-Marie vädjade om fler frivilliga som kan ställa upp och förstärka  kaffebrigaderna i Önnestad och Färlöv inför hösten/vintern.
Till slut välkomnades alla till nästa möte i Färlöv den 29 september med föredrag om bedrägerier mot äldre och hur man kan skydda sig.
Några limerickar och tänkvärda citat satte punkt för dagen.

Text: Christer Benteke
                                   Bild: Britt-Marie Nilsson