2022-10-27 Månadsträff

Månadsträffen den 27 oktober i Önnestads församlingshem inleddes med några välkomnande ord av ordföranden Tommy Stjernqvist, som kunde presentera några nytillkomna medlemmar innan han överlämnade mikrofon och ljud till dagens underhållare på temat ”Skåne runt på 80 toner”, nämligen  Mia och Mats från Höör. Det visade sig vara två glada musiker som både kunde sjunga och traktera dragspel, flöjt och tamburin och som under halvannan timme bjöd på en uppskattad odyssé med skånsk musik som spände över Lars-Erik Larsson till Hasse Andersson. Med varma applåder och en liten gåva avtackades de sedan av ordföranden.

Eftermiddagskaffet med Bittes goda hembakade kakor, som vanligt förtjänstfullt serverat av dagens kaffebrigad Bitte, Barbro, Gratia och Anna-Lena följdes av lite information och  sedvanlig dragning av lotterierna. Anmälan till julbordet den 6 december sker snarast dock senast den 6 november.

Slutligen välkomnade Tommy alla till nästa medlemsmöte med traditionell adventsandakt i Färlövs församlingshem den 24 november och underhållning av vissångerskan Maria Jönsson och avslutade på sedvanligt sätt med några tänkvärda citat och limerickar.

Text: Christer Benteke