2023-04-27 Månadsträff

MÅNADSTRÄFF DEN 27 APRIL 2023

Med en föraning om sommar kommande från södern på väg mot norr träffades ett dryga 40-tal medlemmar till månadsmötet den 27 april i Färlövs församlingshem. Ordförande Tommy Stjernqvist välkomnade alla varefter dagens underhållare med det talande namnet ”Trio Östh och Väst” intog scenen och mikrofonen. Med ensemblen Malin Östh, för dagen förstärkt till kvartett med trummor,    fick åhörarna under den följande timmen njuta till ett gladmusicerande gäng som var både välsjungande och välspelande. Med en bred repertoar med hög igenkänningsfaktor bjöds på en mix av inspirerad gladjazz och Malins skönsång bl.a. minnande av Alice Babs och Monica Z.  Publiken njöt i fulla drag och avtackade musikanterna med applåder och en liten välförtjänt ”Merci-gåva” som tack.

Vid det välsmakande eftermiddagskaffet där Mona och Ulla bjöd på Sofies goda hembakta kakor passade Britt-Marie på att meddela att bussresan till Fredriksdalsteatern den 5 juli bara hade 4 platser kvar.  För våra volontärer som med sina frivilliga insatser bidrar till verksamheten ordnar styrelsen en ”Ut i det blå-resa” den 25 maj som tack och uppmuntran.  Årets gökotta går av stapeln söndag den 14 maj klockan 9 med samling vid linbastan i Kålaberga. Till årets grillafton onsdag den 7 juni klockan 18 i Önnestad i församlingshemmets trädgård uppmanas intresserade att föranmäla sig.

Till slut meddelade Tommy att nästa ordinarie månadsmöte blir torsdagen den 31 augusti  uti Önnestads församlingshem. En vakant styrelseplats står öppen för någon av våra medlemmar som är intresserad att medverka i föreningsarbetet.  Dagens  sammankomst avrundades med  ett tack till  kaffebrigaden varefter han satte punkt med några tänkvärda limerickar.

Text: Christer Benteke