Om föreningen

Fakta om SPF Seniorerna

SPF Seniorerna Araslöv, som bildades 1986, är en lokal förening (området Färlöv, Norra Strö och Önnestad) inom Sveriges Pensionärsförbund Seniorerna.

Vi träffas den sista tisdagen i månaden (se under aktiviteter) och möteslokalerna är Färlövs eller Önnestads församlingshem.

SPF Seniorerna Araslöv ingår i SPF Seniorerna Kristianstad Kretsen (www.spfseniorerna.se/kristianstadkretsen)  som består av de 10 SPF-föreningarna i Kristianstad kommun.

SPF är en ideell, partipolitisk och religöst obunden intresseorganisation för pensionärer.
SPF har idag cirka 265 000 medlemmar i ca 800 föreningar och 27 distrikt spridda över hela landet.

SPF:s verksamhet är stadigt förankrat på två ben, ett internt och ett externt.
Det interna syftar till rik social gemenskap och det externa arbetet inriktas på ett ökat inflytande i äldrefrågor.

SPF:s medlemsförsäkring kan ge dig ett fortsatt försäkringsskydd efter din avslutade yrkesverksamhet.
SPF:s mötesförsäkring omfattar samtliga medlemmar i samband med deltagade i SPF aktiviteter.

Medlemstidningen "Senioren" utkommer 9 gånger per år med många intressanta artiklar. Där kan du läsa om de aktuella medlemsrabatter som förbundet har förhandlat fram hos olika företag.

SPF har samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan
SPF får ett litet bidrag av Sparbanken Skåne till verksamheten.

Välkommen och delta i någon av våra månadsträffar för att se hur vi har det innan du bestämmer dig för att bli medlem.