Utfärd ”Ut i det blå” den 25 maj

Föreningens tack till de aktivt engagerade medlemmar som varje år lägger ner tid och intresse i arbetet att göra verksamheten i våra gemensamma möten så trivsam som möjligt blev även detta år i form av en utflykt. I strålande väder gick resan den 25 maj med egna bilar norrut utmed natursköna Immeln upp till Lönsboda, där kaffebrigaderna och övriga frivilliga tillsammans med styrelsen samlades på Helgas restaurang för en gemensam lunch. Eftermiddagen tillbringades vid stenbrottet vid Gylsboda sliperi, där först Karl-Axel insiktsfullt och sakkunnigt ledde oss runt i terrängen kring stenbrottet. Efteråt samlades vi vid och på sliperiet där vi fick en historiskt intressant  genomgång av sliperiet och av pågående verksamhet levererat av en sakkunnig guide. Medhavd kaffefika med goda hembakta kakor bakade av Lena och Birgit som intogs utomhus under gemytlig gemenskap fick avsluta dagen. Tommy avrundade det hela med att tacka alla våra volontärer för deras insatser under det gångna året och särskilt Lena och Birgit samt Karl Axel för deras medverkan  under dagen.

Text : Christer Benteke