2022-02-24 Styrelsmöte, konstitut.

Sammandrag av styrelsemötesprotokollet

Närvarande: Tommy Stjernqvist, Britt-Marie  Nilsson, Christer Benteke,  Kerstin Bladh,   Birgit Olsson, Lena Nilsson, Karl-Axel Holmkvist                                                                                                                                                                                                                                          Tommy  förklarade det extra ordinarie sammanträdet öppnat.   Till sekreterare valdes Christer Benteke.                                                                                                                                      Vid sammanträdet förelåg en av ordföranden uppgjord föredragningslistan vilken godkändes.                                                                                                                                                                        Ordföranden kommenterade det tidigare under dagen genomförda årsmötet och konstaterade att styrelsen även denna gång beviljats ansvarsfrihet och att budget och verksamhetsplan  för 2022 godkändes.
Han välkomnade särskilt Karl-Axel Holmkvist som av årsmötet på förslag av valberedningen utsetts till ny ledamot i styrelsen på vakant plats.

Styrelsen konstituerade sig med hänvisning till vid årsmötet fattade beslut sålunda:

Ordförande:                                 Tommy Stjernqvist

Vice ordförande:                         Britt-Marie Nilsson

Sekreterare:                                Christer Benteke

Kassör:                                        Birgit Olsson

Övriga ledamöter:                     Kerstin Bladh, Lena Nilsson, Karl-Axel Holmkvist                                                                                                                                                        Föreningens adress (ordf)   SPF Seniorerna   Araslöv,  Hästhagsvägen 7, 291 75 Färlöv.
E-postadress:  spf.araslov@gmail.com

Föreningens namn:   SPF Seniorerna Araslöv

Som firmatecknare med rätt att öppna och disponera föreningens bankkonto var för sig valdes   Birgit Olsson och Tommy Stjernqvist.

Tommy tackade Britt-Marie för hennes uppskattade insats med datatekniskt stöd under dagens årsmöte.

Nästa ordinarie sammanträde med styrelsen blir den 22 mars.

Då intet övrigt förelåg förklarade ordföranden det konstituerande sammanträdet avslutat.