2022-420 Styrelsemöte

Sammandrag av styrelsemötesprotokollet

Närvarande: Tommy Stjernqvist, Britt-Marie Nilsson, Birgit Olsson, Karl-Axel Holmkvist och Lena Nilsson(dagens sekreterare)

Ordförande hälsade alla välkomna och förklarade mötet öppnat.
Föredragningslistan godkändes.
Föregående mötesprotokoll godkändes
Inkomna skrivelser och rapporter:
Minnesanteckningar från Kretsrådsmötet 22-04-01 diskuterades. Tommy och Britt- Marie deltog i mötet och var positiva till de valda ledamöterna och ersättarna i KPR.
I den ingick en bra spridning från föreningarna.

Pensionärsforum den 22 april. Tommy och Britt-Marie redogjorde för inbjudan till Kommunalt Pensionärsforum – KPF.
Britt-Marie har anmält sitt deltagande.

”Ut i det blå” Den 18 maj inbjuds våra kaffebrigader och andra aktiva medhjälpare på en ”hemlig” utflykt.
Info av Ulla Arvidsson – Skärdalshemmet i Vä ska bli en mötesplats på de stora helgerna  med mat och olika samtalsämnen.
Medlemsrekrytering nr 3 på webbinariet redogjorde Britt-Marie för. En ny broschyr "Starka skäl.." har kommit ut. Vi rekvirerar några för att värva nya medlemmar.

Birgit redogjorde för ekonomin som är i balans.

Kommande verksamhet- 28 april berättar Görgen Svensson om ” Kristianstad som   Järnvägsknut och Immelns båttrafik ur  ett historiskt perspektiv.”
Den 8/5 träffas vi på Gökotta i Färlöv. Platsen är Hallabacken.
Den 8/6 är det dags för korvgrillning i Önnestads Församlingshem med en frågestund.
Utflykter och resor.
Till Fredriksdal den 6/7 är endast 25 anmälda varför det är tveksamt  om det går att genomföra resan.
Inga endagsresor är planerade för våren.

En sondering av program för 2023 gjordes. Följande datum fastslogs-  26/1     23/2     30/3   27/3     14el.7/5     31/8    28/9     26/10     30/11     14/12
Inget ärende under övrigt

Nästa styrelsemöte är planerat till den 25/5  hos Kerstin.

Tommy avslutade mötet och tackade Britt-Marie för god förtäring.