Hyttkammaren kooperativ hyresrättsförening

Till SPF Seniorernas alla medlemmar i Falun!

Senior-/trygghetsboendet Hyttkammaren i Falun.

”Trygghetsboendegruppen”, en projektgrupp inom SPF Seniorerna i Falun, har under många år arbetat för att få i gång byggandet av Senior-/Trygghetsbostäder för personer 65+ i Falun.

Gruppen kan nu informera om att senior-/trygghetsboendet Hyttkammaren är under uppförande på Yxhammargatan i Falun. Inflyttningen är planerat ske vid årsskiftet 2023-24.

Hyttkammaren AB som ägs av Gruvstaden AB och fastighetsbolaget Fahlia AB är byggherre och HMB, ett lokalt byggföretag uppför byggnaderna.

Två hus efter gatan och ett äldre renoverat hus inne på gården ingår i projektet. Det kommer att bli 27 lägenheter, allt från 1 rum och kök till 4 rum och kök. En samlingslokal samt en gästlägenhet ingår också.

Lägenheterna kommer att hyras ut som kooperativa hyresrätter och en kooperativ hyresrättsförening har bildats för att administrera uthyrningen av lägenheterna men också för att planera och genomföra trivselaktiviteter. Tanken med ett trygghetsboende är ju att skapa trivsel och gemenskap.

Vi vill poängtera att alla som är 65 år eller äldre är välkomna att bo här.

Många har ställt sig i kö till en lägenhet och fördelningen har redan börjat men det finns fortfarande lägenheter kvar.

Det finns därför möjlighet att redan i år få välja en lägenhet.

Om någon är intresserad eller vet någon som är intresserad och som önskar mer information kontakta antingen Sören Norgren tel. 070-536 87 03 eller Urban Björn 070-311 71 31 för att ställa sig i kö och få mer utförlig information.

Vänliga hälsningar

Hyttkammaren