SPF-appen

Om du laddar ner SPF-appen (gratis) till din telefon eller padda kan du få notiser dit automatiskt när de läggs in på vår webbplats. Här hittar du en beskrivning av hur du gör (lånad från SPF Seniorerna Ronneby, så du får byta ut "Blekinge" och "Ronneby" mot "Dalarna" och "Falun").

Det enklaste är om du gör det tillsammans med en vän så att ni har två "apparater" (dvs telefon eller padda) tillgängliga, en för att se instruktionen på och en för att ladda ner på. Och sedan göra tvärtom, dvs ladda ner appen på den andra "apparaten".

(Som alternativ kan du skriva ut instruktionen på,en skrivare).

Klicka här för att läsa hur du gör.

När du har laddat ner appen och öppnar den första gången får du nedanstående fråga om du vill tillåta att appen skickar notiser till dig. Gör det, dvs tillåt, så får du ett pip i telefonen/paddan när det kommer en nyhet och du behöver inte öppna appen lite då och då för att se om det står något nytt.

Om du inte skulle få frågan - gå då in på "Inställningar" i din telefon/padda och skrolla ner tills du kommer till appar som är installerade. Klicka på "SPF Seniorerna" och vid "Notiser" klickar du för att du tillåter notiser.

Om du på startsidan klickar på "Filtrera nyheter" kan du välja om du vill se nyheter från vår förening, från distriktet, från förbundet eller allihopa.

Om du vill "hålla koll på" någon annan förenings nyheter, förutom vår egen, (till exempel Borlänge) så går du till den föreningen på appen och klickar på det lilla hjärtat i övre högra hörnet och sedan på "Lägg till". Då får du notiser även från den föreningen. Du behöver i fortsättningen bara klicka på hjärtat när du vill byta mellan vår förenings och den andra föreningens nyheter.

Tycker du att texten i SPF-appen är liten när du använder din telefon?
App-bolaget jobbar på att det ska bli bättre. Under tiden kan du göra så här för att det ska bli så bra som möjligt:
► Klicka på de tre strecken uppe i övre vänstra hörnet.
► Klicka på ”Inställningar”.
► Dra pricken under ”Ändra textstorlek” åt höger.