Musikcafé med allsång i Equmeniakyrkan 14 februari
Ett fyrtiotal seniorer fyllde samlingssalen i Equmeniakyrkan när SPF Seniorerna i Götene bjöd in till Musikcafé med allsång. Träffen arrangerades med stöd av Götene Kommun.

Mycket uppskattad allsångsledare var Diana Fröström som tog med publiken på en musikalisk resa från "Gamla Nordsjön" till "My Way". Deltagarna fick också önska vilka sånger som skulle sjungas och alla tog i för full hals. Särskilt jubel blev det när en i publiken önskade "Varm korv boogie" av Ove Törnqvist och själv tog mikrofonen och ledde publiken i den snabba låten.

Efter kaffet lät Diana publiken gissa på vilken sång som önskas mest när hon är ute på liknade arrangemang; ingen gissade rätt. Den mest önskade sången är nämligen "Pärleporten" och den fick bli en av de sista för denna gång.
Den 21 mars får alla seniorer en ny chans till att delta, då ett nytt Musikcafé med allsång genomförs samma tid, samma plats. Även då är Diana allsångsledare."
Text och foto: Kjell Fritzon