Ordföranden har ordet

• Ulla Jansson

Det går väl knappast att undvika att känna oro för allt som händer i världen. Kriget i Ukraina fortsätter, nytt krig i Gaza. I Sverige har vi fått en gängkriminalitet som går över alla gränser, med barn som erbjuds pengar för att skjuta folk. Även anhöriga blir offer. Visst är det lätt att ramla ner i ett "svart hål" när man tänker på allt elände.

Nog om detta, nu lite positiva händelser. Föreningen har fyllt 40 år under 2023. Detta har vi firat med mat, musik och dans. Sedan oktober månad är vi också med på Facebook, där du kan läsa om allt vi gör i föreningen. På vår hemsida kan ni också se bilder och reportage. Sedan försöker vi få med reportage och bilder i tidningen så klart. I SPF:s app får du nyheter från både förbundet, distriktet och föreningen. Det som är viktigt är att alla som vill vara digitala får hjälp att lära sig. Detta är viktigt för oss att arbeta med tillsammans med Vuxenskolan.

Tyvärr har boulespelarna fortfarande ingen plats att spela på i Götene under vinterhalvåret utan får åka till Skara eller Lidköping för att få träna och spela. Vi för en dialog med kommunen om hur vi kan lösa detta. Glädjande är att vi har många andra aktiviteter som ni kan delta i och både få röra på er och få social gemenskap. I april är det en prova-på förmiddag med gå-fotboll på Silbohof. Hoppas detta kan vara en aktivitet som vi kan ha med i vår förening framöver.

Väl mött till ett nytt program med många aktiviteter i vår och sommar

Ulla Jansson, ordförande.