Årsmöte 27 februari

Ordförande Ulla Jansson kunde hälsa ca110 medlemmar välkomna till årsmöte i Götene-Parken.

Eftermiddagen inleddes med en parentation för de 14 medlemmar som avlidit under 2024. Parentationen hölls av Göran Olander som läste upp namnen på de avlidna samt läste en fin vers. Gullan Johanson och Harriet Pettersson tände ett ljus för var och en av de avlidna.

Minnesstunden inramades av Emil Persson som spelade stämningsfulla låtar bl.a. ”Tröstevisa” och ”För Kärlekens skull”.

Tore Bigsten valdes till ordförande för årsmötet.

Styrelsen för år 2025 består av; Ulla Jansson, ordf, Kjell Fritzson vice ordf. Monica Persson, sekr,  Ritha Persson, kassör, Gunilla Claesson medlemssekreterare, Ingamay Arvidsson, vice sekreterare och vice medlemssekreterare, Majlis Karlsson, ledamot, Sten Eriksson ledamot, Jan-Åke Persson programbladsansvarig.

Av verksamhetsberättelsen framgick att föreningen vid årsskiftet hade 734 medlemmar och 15 vänmedlemmar och ett mycket rikt program med månadsmöte, resor, studiebesök, friskvård och cirklar.

Avgående kommittéledamöter: Stina Karlsson, Eivor Nyström, Ulla Åkesson, Görel Elgebrandt, Anki Alnemar och Leif Blomgren avtackades med blommor.

Till sist tackade styrelsen sin ordförande Ulla Jansson med en blombukett för allt arbete hon gör i föreningen.

Text: Monica Persson

Foto: Jan-Åke Persson