Klubbmästerskap Boule

Under 3 fina sensommardagar har SPF Seniorerna Götene spelat sitt klubbmästerskap i boule.

20 spelare kom till start. Tävlingen spelas som utslagstävling och lotten avgör vem man spelar emot.

Det var många jämna matcher som spelades bäst av 3. För att bli segrare krävdes 14 matcher.

Till slut återstod 4 spelare som skulle göra upp om klubbmästerskapet.

Segrade gjorde Jürgen Wolff med Janne Bock som 2:a och Göran Lund som 3:a och precis under pallplats Leif Blomgren som 4:a.

(På bilden fr vänster: Janne, Jürgen, Göran och Leif)

Jürgen har nu vunnit 3 år i rad och får därmed behålla pokalen. Denna pokal har vandrat i 17 år men inte förrän nu gick ”den ut” då det krävs att man vinner 3 gånger för att få behålla den.

Prisutdelning sker på boulens avslutningsfest.

Text: Ulla Jansson

Foto: Ulf Åberg