Föreningsmästerskap golf 8 sept
Måndag 8 sept. avgjorde SPF Seniorerna Götene sitt föreningsmästerskap i golf på Lundsbrunn Gk.
13 anmälda kom till start. Alla tävlade i samma klass och spelformen var poängbogey.

Banan var i bästa skick och vädret var bra. Dock var det mycket dagg, gräset blött och ruffen tuff så det gällde att träffa fairway på utslaget. Efter lunch blev det prisutdelning.
Den som lyckades bemästra banan bäst denna dag var Istvan Mikszath som vann på strålande 43 poäng.

Tvåa kom Åke Hugosson på 38 poäng och trea Inger Persson på 37 poäng. Totalt delades 6 priser ut samt ett tröstpris draget på scorekorten. Vinsten på scorekortet gick till Conny Lundström. Grattis till alla vinnare.

Tävlingskommittén.
Text: Kjell Fritzon
Foto: Jan-Åke Persson