Vara Konserthus 12 februari
SPF Götene på musikalisk humorresa.
Onsdagen den tolfte februari steg en stor grupp glada pensionärer på Bussen i Götene för vidare färd till Vara konserthus. Där i matsalen var det dukat med kaffe och gott bröd därtill.
När vi avnjutit vårt kaffe började föreställningen, ”Ta´t lugnt ta en Toy”.
Solveig Bergqvist Larsson och Cecilia Kyllinge, mor och dotter bjöd på en musikalisk tripp genom 50-och 60-talet. Det bjöds på många kända schlagers, där vi kunde sjunga med. Mellan sångerna fick vi höra små betraktelser från tiden det begav sig. Det var många klädbyten som verkligen tog oss (i alla fall damerna) tillbaka till den tiden.


Efter cirka en timma var det dags för oss att vända åter mot hemorten, efter en mycket trevlig eftermiddag.
Text: Inger Kindberg
Foto: Bosse Andersson