Resa 85+ 20 maj
Den 20 maj samlades ett 50-tal av SPF Seniorerna Götenes äldsta medlemmar för en resa med buss i den vackra Vallebygden.
I strålande sol och en skir grönska gick resan på småvägar förbi Istrum, genom Eggby mot Drottningkullen. Sedan vidare via Öglunda mot Lerdala för att göra ett stopp vid Karlsfors Gård och Café. Där serverades välförtjänt kaffe med dopp som kunde avnjutas i strålande sol. Det fanns möjlighet att besöka butiken och konstutställningen. Man kunde även för de som ville besöka museet som visar upp olika mineraler.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hemresan gick via Lerdala, Flämslätt och Vättlösa tillbaka till Götene.
Väl hemkomna kunde vi sammanfatta att det hade varit en trevlig eftermiddag.
Text och foto: Ingamay Arvidsson