Ukulele mars

EXAMENSDAG FÖR UKULELE DELTAGARE

Nu var det examensdag för spelning på Ukulele (en liten gitarr med 4 strängar)

Under ledning av P-O Österberg har gruppen fått lära sig olika accord och spela olika melodier.

På examensdagen var anhöriga och vänner inbjudna att lyssna och sjunga med i sångerna som spelades bl.a. ”Guld och gröna skogar”, ” Två mörka ögon” ”Idas sommarvisa” ”Teddybjörnen Fredriksson”. med flera!

En trevlig kväll med duktiga musiker!

Text och foto: Monica Persson