Månadsträff 28 maj
Våravslutning i Parken
Ordförande Ulla Jansson välkomnade 130 medlemmar till vårens sista månadsmöte.

Jonas Forsell underhöll med välkända låtar från bl.a. Vikingarna, Lasse Stefanz, Mikael Wiehe och Magnus Kvintett. Detta varvat med trevligt mellanprat.

Denna gång serverades kaffe och räksmörgås som förtäring.

Efter kaffet informerade Ulla Jansson om de aktiviteter som kvarstår innan sommaren.

Västtrafik ska ta bort kortläsarna på tågen och vill då att vi laddar ner ToGo-appen i stället.

Seniordagen genomförs den 15/9, årets tema är ”snällast vinner”.
SPF Distriktet kommer att anordna en paneldebatt i Göteborg innan valet i höst. Utfallet av de frågorna som besvarades vid förra månadsmötet angående vad som ska prioriteras framöver blev: 1. näringsriktig mat, 2. Fast läkarkontakt, 3. Centralt boende.
Nästa månadsmöte blir den 27/8 då underhåller Anders Djup och Eva Sundberg kommer att prata om äldremat.
Mötet avslutades med att Jonas Forsell spelade ytterligare några låtar.
Text: Ingamay Arvidsson
Foto: Jan-Åke Persson