Årsmöte 29 februari

Ordförande Ulla Jansson kunde hälsa ca100 medlemmar välkomna till årsmöte i Götene-Parken.

Eftermiddagen inledde årsmötet med en parentation för de 21 medlemmar som avlidit under2023. Parentationen hölls av Göran Olander som läste upp namnen på de avlidna samt läste en fin vers. Gullan Johanson och Harriet Pettersson tände ett ljus för var och en av de avlidna.

Minnesstunden inramades av Jens Johansson som spelade och sjöng stämningsfulla sånger bl.a. ”Håll mitt hjärta”.

Tore Bigsten valdes till ordförande för årsmötet.

Styrelsen för år 2024 består av; Ulla Jansson, ordf, Kjell Fritzson vice ordf. Monica Persson, sekr,  Ritha Persson, kassör, Gunilla Claesson medlemssekreterare, Ingamay Arvidsson, vice sekreterare och vice medlemssekreterare, Majlis Karlsson, ledamot, Sten Eriksson ledamot, Jan-Åke Persson programbladsansvarig.

Av verksamhetsberättelsen framgick att föreningen vid årsskiftet hade 728 medlemmar och 17 vänmedlemmar.

Avgående kommittéledamoter och medverkande avtackades med blommor.

Till sist tackade styrelsen sin ordförande Ulla Jansson med en blombukett för allt arbete hon gör i föreningen.