Distriktsmästerskap i boule 9 juni
SPF Seniorerna i Götene har deltagit med 3 lag i distriktsmästerskapen i boule. Tävlingen hölls i Tibro. Götene deltog med 1 damlag och 2 herrlag.
Varje lag spelar 5 matcher om ca 40 min per match. I paus fanns hamburgare och korv att köpa.
Vi gratulerar damlaget som kom på 2:a plats och fick silvermedaljer. Laget består av Lise-Britt Gustavsson, Ingrid Svensson och Runa Nystrand.

Dessa tre damer vann även damtrippeln i Skara, som spelades föregående vecka.
Herrlagen blev 5: a respektive 12: a, vi håller tummarna för pallplats nästa år.
Text: Ulla Jansson
Foto: Ove Gustavsson