2020

SPF Rengen har utsetts till årets förening 2019 av Östgötadistriktet med följande motivering.

Årets Förening 2019

Årets förening har visat att fastän man varit nära en nedläggning så nära att ett beslut redan var fattat att ta upp frågan på årsmötet
Under ett par år hade man kämpat med att ha full styrelse. Detta trotts att man hade aktiva och bra möten och fina program.
När årsmötet stod för dörren hade man lyckats hitta en ordförande. Detta innebar också att man fick en ny styrelse. En mycket aktiv styrelse som visade att Föreningen nu var på gång. Idag är föreningen stark och är en god representant för SPF Seniorerna.
Detta tycker distriktsstyrelsen är värt att premiera. Lycka till !
Årets Förening är SPF Seniorerna Rengen. En uppskattad förening i Östgötadistriktet.

Jan-Erik Lövbom
Distriktsordförande

Måndagen den 13 januari. Styrelsemöte hos Barbro André i Brokind.

Onsdag 15 jan. Månadsmöte i Vårdnäs Församlingshem kl 14.00. BARBRO ANDRÉ berättade om sin resa till Guatemala och LEIF IHRESKOG, från Kinda-Ydre Sparbank, berättade om "Säkerhet i samband med digital bank". Kaffe och smörgås serverades.

Onsdagen den 12 februari. Styrelsemöte hos Barbro André i Brokind.

Onsdag 19 feb. ÅRSMÖTE i Vårdnäs Församlingshem kl 14.00. LASSE OCH GÖRAN underhöll med sång och musik. Kaffe och smörgåstårta serverades.

Måndagen den 16 mars. Styrelsemöte hos Barbro André i Brokind.

Onsdagen den 18 mars ställdes månadsmötet in på grund av risken att sprida  covid-19 smitta.

Måndagen den 6 april. Styrelsemöte på telefon.

Måndagen den 11 maj. Styrelsemöte hos Barbro André i Brokind.

Onsdagen den 20 maj. Besökte vi Kim och Uno Svensson och tittade på deras tulpanodling samt gjorde en rundvandring i Lennart Engströms hagmark.

Onsdagen den 3 juni. Vi besökte Hallstad ängar väster om Rimforsa där Håkan Holgersson berättade om ängen och dess tillkomst

Onsdagen den 17 juni kl 14.00 besökte vi Vårdnäs Hembygdspark där Weine Edman berättade om parken.

Måndagen den 10 augusti. Styrelsemöte hos Barbro André i Brokind.

Onsdagen den 19 augusti besökte vi  Bjärka Säby Slott. Barbro André berättade om Bjärka Säby, vi drack medhavt kaffe och gick runt i parken.

Måndagen den 7 september. Styrelsemöte hos Baebro André i Brokind.

Onsdagen den 16 september kl 14.00 samlades vi vid Viggeby Naturreservat. Vi drack medhavt kaffe och gick runt i naturreservatet.

Måndagen den 12 oktober. Styrelsemöte i Vårdnäs Församlingshem.

Onsdagen den 21 oktober samlades vi Vårdnäs Hembygdspark, där Inga-Lena och Ingvar Holm berättade om Brokinds Idrottshall.

Måndagen den 9 november. Styrelsemöte i Vårdnäs Församlingshem.

Onsdagen den 18 november samlades vi i Vårdnäs Hembygdpark, där underhöll Arne Pettersson, P-O Gustavsson och Maj Ideskär med dragspelsmusik.

Måndagen den 7 december. Styrelsemöte i Vårdnäs Försmlingshem.