Träning för seniorer

Friskis och Svettis erbjuder i ett samarbete med Kalmar Kommun personer som är 79+ att under 10 veckor, 2ggr/vecka träna gratis. Träningen är speciellt anpassad till äldre. Man tränar i fasta grupper och efteråt ingår det fika. Inget medlemskap behövs.

Träningen kommer ske måndagar och torsdagar mellan kl. 10:00 - 12:00, på Borgmästaregatan 11 i Kalmar. Startdatum är inte satt riktigt än, men om ca. en månad.

Är du intresserad, så meddela Carl-Bertil Nelson så snart som möjligt så anmäler han till Friskis & Svettis vilka som kommer .

Har man inte uppnått en ålder på 79+, så finns även Seniorklubben 70+ på Friskis & Svettis. Där betalar man 700:-/termin, fika ingår. Seniorklubben är pass utanför ordinarie verksamhet. Det är träff och träning på samma gång. Inget medlemskap behövs.