Årsmöte 2024

• Stämmobordet med fr.v. GunnarPersson, ordf. Gunilla Persson, sekr. Ingemar Larsson bildvisn. Foto Leif A

Föreningens ordförande Christina Nilsson hälsade 50-talet Willbattingar välkomna till årsmöte 2024. Stämman avhölls på Sjölyckegården i Kiaby, vår nuvarande samlingslokal.

Mötet inleddes med parentation över de medlemmar som under 2023 avlidit. Dessa hedrades med en tyst minut och diktläsning.
Med glädje kan vi konstatera att medlemsantalet under året ökat med 10 st till 181 medlemmar. Styrelsens målsättningen är att vi tillsammans skall skapa gemenskap och öka "må bra känslan”.
En kommande aktivitet för att möta ”ofrivillig ensamhet” med Socialstyrelsen som bidragsgivare, är på gång.

Klubban svingades av Gunnar Persson, för dagen vald till stämmans ordförande. Till stämmosekreterare valdes Gunilla Persson. Revisonsberättelsen upplästes av Sven-Anders Nilsson. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för årets verksamhet och ekonomi.

Samtliga av, valberedningens, förslag röstades igenom. Styrelsen fick oförändrad bemanning med Christina Nilsson som ordförande.
Framfördes ett uppskattat tack till Christina från styrelsekamraterna. Tulpanbukett överräcktes. Stor applåd.

Då mer och mer av föreningens verksamhet finns att läsa på hemsidan, är det önskvärt att den enskilde medlemmen tar för vana att besöka Willbattingens hemsida. Föreningens webbredaktör är Ingemar Larsson.

Informerades om föreningens nyinköpta hjärtstartare som alltid skall finnas med vid våra träffar. Förvaring hos Ingemar L.

Leif A slog ett slag för kommande ”Kultur och vinupplevelse 3 vita och 3 röda viner” på Sjölyckegården samt vårens bussutflykt med studiebesök på Volvo i Olofström och Svarta Bergen i Lönsboda

Efter förhandlingarna
 bjuder föreningen på