25 års kalas den 6 okt

Föreningen bildades den 26 november 1992. Till kalaset hade Kristianstads kretsens ordförande Greta Nordquist inbjudits att fira med oss.

• Maria handräcker vid Jubileumsbuffén. Bild Kurt I

Vår ordförande Christina N hälsade 50-talet förväntansfulla Willbattingar välkommen till föreningens höstfest, tillika jubileumsfest på Sjölyckegården i Kiaby.

Gästerna möttes av smakfullt dekorerade bord á la höst med äpple, pumpa, rönnbär och kastanj. Letandet efter sittplatser och bekantskap med bordsgrannar skedde under mingel och ljuv dragspelsmusik. Hungriga Willbattingar lät sig väl smaka av kvällens fest meny som komponerats av 1 kök i Rinkaby.

Kvällens underhållare Maria, Manfred och Fredrik spelade gamla godbitar som lockade till dans. Stämningen höjdes efter hand och var på topp när det var dags för kaffe och jubileumstårta. Gemensamt sjöngs med kraft vår vackra Willandssång.              Utbringades ett rungande Jubileumsleve för vår förening.

Greta N framförde distriktets gratulationer. En gåva mottogs med tacksamhet av vår ordförande Christina som även passade på att tacka flickorna i köket Maria och Elna för god insats samt symbolisk blomma till trion i Sweedz för proffsigt jobb.

Avslutningsvis: "Det är på gästerna det beror".

Mera dokumentation finns under bildgalleri. Hav tålamod. Det kan dröja en stund innan bilderna är på plats.