Årsstämma den 26 augusti

• Per-Ove leder förhandlingarna. Gunilla dokumenterar. Foto BWP

Föreningens ordförande Christina Nilsson hälsade 50-talet Willbattingar välkomna till årsmötet torsdagen 26/8 som var framskjutet ca 6 månader p g a Pandemin. Glädjande ”covid-19 lättnader” möjliggjorde att stämman tack och lov kunde hållas inomhus i Gamlegårds festlokal.

Mötet inleddes med parentation över de medlemmar som avlidit under verksamhetsåret 2020. Dessa hedrades med en tyst minut och diktläsning. Klubban svingades med van hand av Per-Ove Nilsson för dagen vald till stämmans ordförande. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för 2020-års verksamhet och ekonomi.

Nya ledamoten Leif Andersson hälsades välkommen till styrelsen. I övrigt fick styrelsen oförändrad bemanning resterande del av 2021 med Christina Nilsson som ordförande. Målsättningen är att tillsammans med övriga funktionärer leda föreningen  med ledorden, skapa gemenskap och öka "må bra" känslan.

Ordförande Christina Nilsson framförde ett varmt tack till Gunnar Persson för gott kassörskap när han nu lämnar styrelsen samt till Nils-Owe Nilsson som lämnar ordförandeposten i valberedningen. Båda två efter lång och trogen tjänst.

Slutligen ett stort tack till Anita & Sven-Anders för att vi fick ta den fina festlokalen i anspråk. Blomster överräcktes till samtliga.
Bilder från stämman finns att beskåda i hemsidans bildgalleri.

Då mer och mer av föreningens verksamhet finns att läsa på hemsidan uppmanas alla medlemmar som har möjlighet att regelbundet besöka Willbattingens hemsida på  www.spf.se/willbattingen. Föreningens webbredaktör är Ingemar Larsson

Under övriga frågor informerades bl.a. om kommande bussresa till Österlen med besök på Backåkra, Gunnarshög och Engelska trädgården på Svabesholm.

Spontant bjöd Per-Ove till studiebesök på Lyckås och Nyskördade Morötter någon gång i höst. Info kommer att skickas ut snarast. Tack Per-Ove för den trevliga gesten.

Efter fika med välsmakande vetebröd och smarrig kaka underhölls vi av Anders Anton som medryckande framförde välkända låtar av Evert Taube, Olle Adolfsson, Fank Sinatra m fl. Mycket uppskattat.

Anders Antons medryckande tolkningar av välkända låtar av Evert Taube, Frank Sinatra m.fl. Foto BWP