Årsmöte 7 april 2022

• Stämmoordföranden Gunnar Persson (tv) med protokollförande Leif Andersson vid sin sida. Foto IL

Föreningens ordförande Christina Nilsson hälsade 50-talet Willbattingar välkomna till ännu ett, p.g.a. Pandemin, framskjutit årsmöte. Stämman avhölls på Backagården, Fjälkinge scoutkår, vår nya samlingslokal.

Mötet inleddes med parentation över de medlemmar som under året avlidit. Dessa hedrades med en tyst minut och diktläsning. Klubban svingades av Gunnar Persson, för dagen vald till stämmans ordförande. Till stämmosekreterare valdes Leif Andersson. Revisonsberättelsen upplästes av Sven-Anders Nilsson. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för årets verksamhet och ekonomi.

Samtliga av, valberedningens nya ordförande, Anita Nilssons, förslag, röstades igenom. Styrelsen fick oförändrad bemanning resten av 2022 med Christina Nilsson som ordförande. Målsättningen är att tillsammans med övriga funktionärer leda föreningen med ledorden, skapa gemenskap och öka " må bra" känslan.
Framfördes ett varmt och uppskattat tack till Christina från styrelsekamraterna.

Då mer och mer av föreningens verksamhet finns att läsa på hemsida är det önskvärt att den enskilde medlemmen tar för vana att besöka Willbattingens hemsida. Föreningens webbredaktör är Ingemar Larsson.

I anslutning till fikan informerades bl.a. om den planerade försommarresan till Värmland. Några av platserna vi besöker är Alsters Herrgård - Gustaf Frödings minnesgård, en 1700-tals herrgård i vacker naturmiljö.
Selma Lagerlöfs Mårbacka. Lars Lerins konstutställning på Sandgrund.

Efter fika med välsmakande vetebröd och prinsesstårta underhölls vi av
Tre goá Grebbor som framförde välkända 60-tals hits. Bl.a. fick vi lyssna till ”Det ska va´gamla låtar”, ”Jag måste ge mig av” och som extra nummer, "I never forget what you done to me”
Liten filmsnutt (IL) Goa Grebbor 20220407_161100.mp4

Mycket uppskattat!