Årsstämma 16 februari

• Efter stämman underhöll Trion Jazzton med Lars B Nilsson som solist. Foto BWP

Föreningens ordförande Christina Nilsson hälsade 50-talet Willbattingar välkomna till årsmöte 2023. Stämman avhölls på Sjölyckegården i Kiaby, vår nuvarande samlingslokal. Med glädje hälsades de nya medlemmarna Greta Nordquist, Rose-Marie & Morgan Wagerfors välkomna till vår förening. Lika glada kan vi konstatera att ingen avlidit under förra verksamhetsåret. Vi är f.nv. 171 medlemmar.
Målsättningen är att tillsammans med övriga funktionärer leda föreningen med ledorden, skapa gemenskap och öka " må bra" känslan.

Klubban svingades av Gunnar Persson, för dagen vald till stämmans ordförande.Till stämmosekreterare valdes Gunilla Persson. Revisonsberättelsen upplästes av Lennart Nilsson. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för årets verksamhet och ekonomi.
Samtliga av, valberedningens, förslag röstades igenom.

Till nytt friskvårdsombud valdes Bengt Johansson
Nya ledamoten Maivor Johansson hälsades välkommen till styrelsen som i övrigt fick oförändrad bemanning med Christina Nilsson som ordförande.
Framfördes ett uppskattat tack till Christina från styrelsekamraterna.

Den avgående styrelseledamoten Margareta Persson och avgående friskombudsmannen Göran Persson avtackades av Christina för väl genomförda uppdrag, Blomster överräcktes.

Då mer och mer av föreningens verksamhet finns att läsa på hemsida är det önskvärt att den enskilde medlemmen tar för vana att besöka Willbattingens hemsida. Föreningens webbredaktör är Ingemar Larsson.

I anslutning till fikan informerade Leif Andersson om försommarresan den 11 maj. Vi besöker Kvibille Ost, äter lunch på Göstas café, upplever Sofiero slott och slottsträdgård.

Efter fika med välsmakande vetebröd och tårta bjöds vi på swingunderhållning av trion Jazzton som framförde välkända evergreens av Louis Armstrong, Frank Sinatra, Östen Warnebring, Hasse Alfredsson m.fl.

Mcket uppskattat.

Margareta avtackas efter gott styrelsejobb.
I bakgrunden stämmopodiet.
Foto LA