Årsstämma 15 febr 2018

på Engelsfarm

• ordf Christina tackar avgående styrelseledamoten Ingegerd för gott sekreterarjobb. foto Kurt Isacsson

Föreningens ordförande Christina Nilsson hälsade 60-talet Willbattingar välkomna och inledde med parentation över de medlemmar som under året avlidit. Dessa hedrades med en tyst minut och diktläsning. Klubban svingades med van hand av Per-Ove Nilsson för dagen vald till stämmans ordförande. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för årets verksamhet och ekonomi.

Nya ledamoten Gunilla Persson hälsades välkommen in i styrelsen. I övrigt fick styrelsen oförändrad bemanning 2018 med Christina Nilsson som ordförande. Målsättningen är att tillsammans med övriga funktionärer leda föreningen ännu ett år med ledorden, skapa gemenskap och öka " må bra" känslan.

Framfördes ett varmt tack till Ingegerd Lennartsson när hon nu lämnar styrelsen och sekreteraruppdraget. Blomster överräcktes.

Då mer och mer av föreningens verksamhet finns att läsa på hemsida är det önskvärt att den enskilde medlemmen tar för vana att besöka Willbattingens hemsida. Föreningens webbredaktör Ingemar L demonstrerade inloggning och gav exempel på hur man lotsar sig fram till olika aktiviteter och aktuell information.

Under övriga frågor informerades bla. om kommande försommarresa med 2 dagars besök på strutsfarm Vikbolandet. Båtfärd i St Annas skärgård. Visning i vackra Söderköping m.m   klicka här  kartöversikthemsida.pdf

Från styrelsekamraterna framfördes ett varmt tack till ordföranden Christina för gott ledarskap och samarbete under verksamhetsåret.

Efter fika med välsmakande hembakat tog Kurt Isacsson oss med på en intressant och uppskattad bildresa med smakprov på olika upplevelser och aktiviteter under 2017.

Nöjda och fyllda av minnen ser nu alla Willbattingar fram mot ännu ett spännande verksamhetsår.