"Julkaffe med Musik" den 9 dec på Scoutgården

• Inge Birgersson varvar Julvisor med gamla Godingar Foto IL

Ordföranden Christina kunde hälsa 35-talet Willbattingar välkomna till årets sista aktivitet. En ny medlem Susanne Blixt hälsades särskilt välkommen. Borden var smyckade med granris, i fönstren var adventsstakarna tända. Mysfaktorn var hög.

Veteranen Inge Birgersson med uppväxt på Ivö och 50-årig scenvana stod för underhållningen. Tillsammans med skickligt gitarrkomp. tog han oss med på en resa 50-60 år tillbaka i tiden. Vi fick lyssna och sjunga med till kända låtar av bl.a. Sven Ingvars, Ove Törnqvist, Cornelis Vreeswij varvat med välkända julsånger. Allsången var på topp till såväl Nu tändas tusen juleljus som Midnatt råder tyst det är i husen..,

I pausen avnjöt vi lussebullar, pepparkakor, mandelmusslor toppade med vispgrädde och sylt. Mums.

Avslutningsvis tände vi var sitt ljus och sjöng den stämningsfyllda ”Låt oss få tända ett ljus”

Bilder från träffen finns i bildgalleriet

Vi tackade och önskade varandra en God Jul med förhoppning att utan restriktioner kunna genomföra vårens program 2022.

/IL