Höstupptakt Kjugekull

• Leif instruerar inför den stationsvisa rundvandringen. Foto IL

Den 17 augusti samlades ett 30-tal glada och pratsugna Willbattingar till höstupptakt på Kjugekull. Stort tack till Villands hembygdsförening som välvilligt öppnade upp sin hembygdsstuga för tillagning av frukostfika med ”fralla” som avnjöts på altanen i den sköna sommarvärmen. Vädret var som gjort för uteaktiviteter.

Leif hade hade förberett för kluriga praktiska övningar och teoretiska frågor att utföras stationsvis med en styrelseledamot i vardera lag. Lagindelning gick till så att varje lag tilldelades en mutter. Passande skruv fann hos någon styrelseledamot. När alla skruvar funnit sin mutter kunde de 10 stationerna angripas.

Här testades ögonmått med uppgift att bestämma längden på en ribba. Fantasin flödade. Något lag använde kortvuxen Batting som mätare. Avståndet från fast linje till flaggstången var en annan uppgift som trissade geniknölarna liksom huvudstadsgissning i något avlägset land eller temperatur omvandling från Celsius till Fahrenheit. På en station gällde att  få en balansvåg att väga jämt genom försiktig pålastning av skruvar och spik.

Engagemanget gick inte att ta miste på.
Särskilt inte när svaret presenterades hur många m2 det går på ett tunnland. Protesterna duggade.

Efter lagvis självrättning inklusieve utslagsfrågan med de 108 golfbollarna i korgen, kunde det vinnande laget honoreras med äran och en applåd.
Ett stort Tack till Leif

Mycket nöjda med höstens första aktivitet skiljdes vi efter några sköna förmiddagstimmar.
"Vi hade tur med vädret" även denna gång.

Se även bildgalleri