Februari

Föreningens årsmöte onsdag 28 februari 2024.

• Fullsatt i kyrksalen
  • Presidiet på plats
  • Fullsatt i kyrksalen
  • Presidiet på plats

Årsmötet lockade drygt 100 deltagare.
Under tiden som deltagarna tog plats visades ett bildspel med bilder från årets olika aktiviteter.

Mötet inleddes med sedvanlig parentation och ljuständning, i år med presentation av de bortgångnas namn på bildduk. Även texten till den efterföljande psalmen Härlig är jorden visades på duken när Tomas och Ingela Hagenfors ackompanjerade.

Efter parentation, sång och tyst minut berättade vår ordförande Tomas Hagenfors om det gångna årets händelser och visade en lång lista över alla nya medlemmar som tillkommit sedan förra årsskiftet.

De som fyllt 70, 75, 80, 85 och 90 år sedan förra månadsmötet gratulerades med "Ja må du leva". Sången ackompanjerades av kören med Tomas och Kristina Algotsson vid pianot.

Vår duktiga kör under ledning av Kristina Algotsson underhöll med ett antal kända låtar som Teddybjörnen Fredriksson, Änglar finns dom och många andra. Ett mycket uppskattat inslag.

Därefter var det dags för årsmötesförhandlingarna med Carl Gustaf Lundström som ordförande och Siv Pettersson som sekreterare.

Efter sedvanlig genomgång av verksamhetsberättelse, resultat och balansrapport samt revisorernas redogörelse beslutades att den avgående styrelsen får full ansvarsfrihet.
På bilden ovan syns valberedningens sammankallande Per-Åke Öster och vår revisor Bertil Gunnarsson som läser upp revisionsberättelsen.
Mötet beslutade att höja medlemsavgiften till 300:- från 1/1 2025, detta beroende på att förbundet beslutat höja sin andel med 30:-. Vår förenings andel sänks därmed från 70:- till 65:- per medlem.
Till Ordförande omvaldes Tomas Hagenfors. Omval av  Christer Einarsson och nyval till styrelsen av Torbjörn Härlin och Ann-Cathrin Löfstedt samt fyllnadsval av Britt Nyblom som efterträder avgående Hans Tellgren. Nyval av Kjerstin Larsson och Christina Gabrielsson som ersättare i styrelsen.Mer information i årsmötesprotokollet nedan.
Avgående ur styrelsen var Ingela Wallin, Christer Olsson, Hans Tellgren, Irene Eriksson och Kerstin Jansson.
Som avslutning på årsmötet avtackades avgående styrelsemedlemmar och funktionärer med ett presentkort från Världsbutiken.
Därefter blev det rusning till samlingslokalen för intagande av semlor och kaffe. Som vanligt också lotteri med fina priser från handarbetsgruppen.

Årsmötesdokument:

Dagordning